Full rulle & fullt i kalendern

Just nu är det full rulle och lite väl mycket inplanerat framöver. Just det där med att ha flera veckor fullspäckade är verkligen inte min grej. Jag blir stressad över det och tycker redan det mesta vi ska göra verkar tråkigt. Fast jag har ju själv planerat in det och jag VET att det kommer bli roligt den dagen man gör varje sak. Bara stressen innan som förstör lite för mig.
 
Jag har med åren lärt känna mig själv lite bättre. Eftersom jag nu blivit så gamla och vis så vet jag att mitt extrema kontrollbehov blir mycket värre av sömnbrist och stress. Detta medför ju då inte bara att jag måste skriva 'listor' inför allt som ska hinnas med närmaste månaden. Så att jag har koll och kontroll.
Som om inte det vore tillräckligt säger min kontrollhjärna dessutom till mig. Nu när det är som mest,  då måste jag även ha ordning och reda överallt omkring mig. Varje sak ska stå på sin plats. Inte bara där man kan se, utan gärna överallt även i varje skåp, varje låda, vind, källare, garage m.m. Först då kan jag känna mig riktigt lugn, då har jag koll.
 
YOU WISH  säger jag bara. Vem försöker jag lura. 😂 inte så troligt att det skulle kunna hända i denna familjen. Jag plockar och plockar å ställer saker på sin plats. Och resten av familjen flyttar fram saker igen. My never ending story 😬.  
 
Idag har jag varit effektiv. Storhandlat och haft möte med prästen som skall döpa saga. Trevlig prälle 😉. Nu står städning på schemat innan stora barnen kommer hem. Trevlig fredag till er alla från stressade lilla mig!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0