Gökotta på farmen 😍

I morse åkte jag och barnen på 'gökotta ute på farmen'. Där hade Karin fixat en härlig frukost och bakat de traditionsenliga wienerbröden 😍.  
Vädret och sällskapet var på topp!! Tusen tack för att vi fick komma. Barnen trivdes så bra att dom inte ville följa med hem. Mycket bra betyg om man frågar mig.
 Blir en liten bildbomb. Dock mest på mina barn  å på några 'ryggar'.  Jag tog ju massa kort men glömde fråga om jag fick lägga ut dem.
Det spelades spel, kubb och lekte en hel del i lillstugan.
Vi gick en liten promenad. Ungarna kom inte mycket längre än till hästhagen sen hade dom gått tillräckligt långt tydligen 😉.
Felix hittade jeppes rullstol och det blev en favoritsyssla att köra omkring den på gården. Såg kul ut för när han inte lutade den som han gör på bilden så nådde han inte riktigt upp. Men eftersom släppa inte var att tänka på så 'lätta'  han lixom en liten bit innan han fick bak stolen igen.
Joxas pappa har fått ta bort en bit av benet. Han har dock en protes som sitter under knät å ner.
Just detta var nog lite traumatiskt för Mio.  Han tyckte det var lite läskigt samtidigt som han var nyfiken och tyckte det var konstigt. J tog av sig protesen emellanåt i värmen och Mio var snabbt framme för att kolla. Han vågade till och med känna på protesen. 
När vi sen satte oss i bilen hem så ringde Mio direkt till pappa. Han berättade att J hade skadat sig, att doktorn hade sågat av benet och att J nu kunde ta av å på det. Och ställa det jämte sig om han ville. Han var även noga med att poängtera att J faktiskt kan gå om han har båda benen. Sen slängde han på luren och ringde upp fanny
 Berättade samma sak och slängde sen på luren igen. 😂 ja som sagt, han hade lite svårt att släppa det här med benet helt klart. Han puttade till och med fram felix flera gånger för att han oxå skulle kolla på 'gubben med benet'.
 
Väl hemma igen fick vi fram hängmattan och hängstolen. Mycket uppskattat av ungarna. Men som ni ser så får vi hitta någon annanstans att hänga den för det var lite för tajt mellan trädet å stolpen.
 
 Här kan jag tänka mig att spendera några minuter i sommar.
 
 Mio invigde den med saga 😍.
 
Medan vi gotta oss i solen så passade Jimmy på att snickra på grinden så nu är den nästan färdig.
Lägger ut en bild sen när det blir klart. Men jag tycker det blir bra och han har följt min ritning helt ok 😄.
Anonym
2017-05-25 @ 20:53:45

Kan inte annat än att älska hans komentarer!! 😂😂😂

Svar: 😄
Ingela therese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0