En lördag som många andra.

Go kväll. Hoppas ni haft en bra dag. Kan inte påstå att min varit särskilt rolig. Men många "måsten" har blivit avklarade. Jimmy måste lägga all tid som finns, vid tomten så markarbetet blir klart i tid. Det innebär att barn och övrig markservice här hemma faller helt och hållet på mig. 
 
Eftersom projekt "sluta använda blöja" inleddes igår kändes det som en bra idé att hålla sig hemma. Och är man ändå "fången" här inne hela dagen, kan man ju få gjort en hel del tråkigt. Så idag fick det bli storstädning av övervåning. 
Så fort jag sa ordet storstädning, försvann barnen som en avlöning. Finns ju dock inte så många ställen att gömma sig på här hemma så dom fick snällt följa med upp. Kan va bra att lära sig plocka undan sin egna bråte.
 
Mio har haft kompis här hela dagen. Felix har lekt med dem och Fanny har hjälpt mig. 
Många timmars städning och 5 maskiner tvätt senare så är ja helt slut. Det värsta är att jag inte är klar. Har ju undervåningen kvar i morgon. Och på något konstigt sätt så är tvättkorgen inte tom än. Fattar inte hur det kan vara möjligt. Jag tvättar 1-2 maskiner/dag. Ändå tar det aldrig slut. My never ending story... 😂.
 
Förresten än så länge går det utmärkt för Felix att vara utan blöja. Han ville inte ens ta på sig en igår kväll. Vi lät han somna utan och tog sedan på en när han sov. Jag trodde inte han skulle klara natten nu när det var första blöjfria dagen. Men i morse var blöjan torr 👍. Inte dåligt jobbat för Lilleman.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0