God morgon

Just nu sitter jag (äntligen) i soffan med en kopp kaffe och satte precis på nyhetsmorgon. Nu undrar ni kanske varför jag skrev äntligen. Jo för jag har ägnat senaste halvtimmen åt att leta efter fjärrkontrollen. Alltså barn i all ära, å visst, dom är underbara. Men ibland är dom allt lite väl kreativa 😬.
Jag envisas med att kontrollerna skall ligga vid soffbordet så att ALLA vet var dom är och därmed kan alla titta på Tv:n. Men det där har definitivt gått rätt in genom ena örat å ut genom det andra på mina barn. Eller så bryr dom sig helt enkelt inte om vad jag säger😉. Dom har nämligen kommit på att om man gömmer kontrollen så kan ingen annan byta kanal medans man går på toa eller hämtar något i köket. Ja man kan inte beskylla dom för att va korkade i iallafall 😉.
 
Men tänk er känslan, när man kommer hem efter att lämnat barn över halva byn. Sätter på kaffet och ser fram emot att få en liten lugn stund innan dagens sysslor ska fixas. Går in till Tv:n, där jag äntligen skall sätta på något annat än barnprogram. Börjar kolla efter kontrollen. Ligger givetvis inte på bordet. Kollar i soffan, ingen kontroll. Flyttar filtar, kuddar, letar bakom, under och runt soffan. Fortfarande ingen kontroll. Ok här någonstans börjar jag inse att någon av barnen gömt kontrollen.
Sätter igång och letar överallt. Köket, toan, sovrummen, leksakslådorna. Ingen kontroll men irritationen, den har anlänt. Ok tar ett varv till. Den måste ju ligga någonstans, men nej jag hittar den inte. 
Tar telefonen, ringer dagis och ber dom fråga om Mio vet vart fjärrkontrollen är. Hör ett skratt i andra änden och sen får jag prata med mio. Nej han visste inte var den va. Däremot visste han att det var Fanny som stängde av Tv:n.
Ja henne får jag ju inte tag på. MEN en liten gnista hopp tänds nu för hon har antagligen gömt den där brorsorna inte skall nå den.
Så nu letar jag högt i hyllor m.m. och där, efter ca 30 minuter och på gränsen att gå från irriterad till tjurig. Där ser jag den. Inklämd mellan 2 fotoböcker. Så nu äntligen kunde jag hälla upp mitt kaffe och få min lugna morgon 😍.
 
Ja så har min start på morgonen  varit. Trevlig fredag!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0