Barnen och husbygge.

Hej har varit trött sen helgen så här inte mycket att skriva. Idag blir det en liten bildbomb istället.
Saga älskar att man kammar hennes hår. Så fort man är klar så är hon där och snor borsten. Snart har hon nog lärt sig att kamma åt rätt håll oxå.
 
Igår såg Felix ut såhär.
 
Idag ser han ut så här 😍.
Jag fick ÄNTLIGEN klippa hans hår. Vi har ju inte fått röra det sen i höstas. Men helt plötsligt igår sa han: mamma, klippa mitt hår. Sagt och gjort. Sent i gårkväll blev han klippt. Bäst att passa på medans man får. Finns ju en risk att han vägrar i ytterligare ett halvår nu. 
 
Jag fortsätter med att fräscha upp lite saker innan  flytt. Denna har jag fått från mamma men skivan råkade bli lite förstörd. Blev en stor ring mitt uppe på skivan. Men nästan allt går ju dölja med lite dekorplast. Nu är den fin igen och skall få en plats i huset.
 
Dom jobbar på bra borta i huset oxå. Har lite svårt att förstå att dom snart skall vara klara.
Vitt och fint blir det.
 
 
Även Jimmy jobbar på bra. Tycker allt han hinner få mycket gjort på kvällarna.
Ser ni hur hård marken blivit under den gula grävmaskinen? DET kan vi tacka mig och alla timmar jag spenderade med paddan i helgen. Synd bara att jag kommer få putta runt på den många många timmar till. Detta är ju bara utanför groventren. Vi ska ju ha gästparkering, stensättning runt huset och hela framfartsvägen skall bli hård och platt oxå. 
 
Saga brukar vakna och vara strålande glad. Idag är ingen sådan dag. Idag önskar man sig öronproppar och ett tålamod utan dess like. Jäklar vilket humör damen har. Tur vi inte startar varje dag såhär.
 
Men denna grabb är en sån pajas. Bara bus hela tiden. Kan säga att det kräver minst lika mycket tålamod det oxå.
 
Svårt att inte le åt denna lilla pysen.
 
Nu tror ni kanske att jag inte fotar mina stora barn, men självklart har vi tusen kort på dom oxå. Dom vill däremot gärna välja själva vilka kort jag visar. Jag bloggar ju oftast när dom gör något annat eller sover. Så därav blir det inte så många kort visade här. Mio har haft lite oflyt några dagar. Han trillar och slår sig hela tiden. Han ser allt lite tilltufsad ut men är glad ändå.
 
Igår lyckades jag ta ett så fint och härligt kort på saga. Leendet klär henne verkligen. Och vem smälter inte för dessa tindrande ögon.
En riktigt instagrambild. Och om ni undrar varför de flesta av mina instagrambilder är tagna tidigt på dagen så är nästa bild förklaringen.
 
Efter en hel dag av bus, lek och stoj. Krypa runt, utforska världen både inne och ute. Lära sig äta och dricka själv. Ja då sitter inte hårbandet lika perfekt längre. Blåmärken börjar infinna sig efter allt klättrande (och givetvis då ramlande). Så på kvällen är mina barn helt enkelt inte lika instagramvänliga. MEN dom är jäkligt glada och nöjda 😉.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0