Massa slit och lite vila på det.

Hej.
Vilken helg vi har haft. Vad mycket vi har hunnit med. Säger redan nu TACK till alla berörda som på något sätt hjälper oss så vi kan få ett eget hem. Ni är fantastiska som ställer upp!!
 
Igår började vi dagen tidigt. Vi har fått ett besiktningsprotokoll på vägen som lastbilen skall köra för att lämna av huset. Husmodulerna som kommer på lastbilen är enorma. Hänger ut en bra bit på varje sida. Detta innebar att vi behövde röja 1meter brett från varje vägkant. Och 4.5meter fritt uppåt. Vägen som det gäller är ca 1.5km. Det blir mycket träd och grenar att såga ner kan jag lova. Tror vi tömde bingen på lastbilen ca 10gånger. Men med hjälp blev vi färdiga.
 
På kvällen åkte vi ner till syrran och firade henne och stisse. Det var så trevligt. Massa god mat och trevligt sällskap. Tack för det!
 
Idag var kroppen inte lika pigg. Träningsvärk i muskler jag inte visste fanns. Men eftersom vi kunde få hjälp idag med var det bara att glömma värken å sätta igång.
-13 grader var det när vi gick ut. Skitkallt helt enkelt. Vi fick gjort mer än planerat idag så nu känns det genast lite bättre. Johnny sågade ner mer än 25 träd. Ni anar inte hur mycket sly, kvistar och bröte det blir. För att inte tala om alla stammar som ska bäras till vedhögen. Gissa vem som röjer slyn och bär stammarna...helt rätt gissat, det är min lott. 
Man blir helt slut i kroppen av en hel dag ute. Detta ledde till att jag snubbla lite när jag bar en stam. Han givetvis inte parera upp kropp å träd samtidigt. Så jag klämde några fingrar rejält. Just där å då tappa jag sugen fullständigt på allt vad skogsarbete hette. 
Det var helt enkelt dax att sluta för dagen. Alldeles för trött och med en icke fungerande högerhand var det ingen ide att fortsätta.
 
Om man räknar bort en mindre krosskada i fingret så har det Sammanfattningsvis varit en väldigt bra helg.
 
Hur har eran helg varit?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0