Fönsterputsning i månskenet

Hej på er. Nu är jag nyduschad och har äntligen landat i soffan. Ni anar inte hur gött detta är. Frågan är om jag ens orkar gå ner till sängen ikväll så gott va det här.
 
Idag har varit ytterligare en lång dag men jag har fått mycket gjort. Har åkte runt halva dagen och uträttat ärenden. Köpt sista presenterna till Felix. Köpt ballonger och andra kalasgrejer. Varit i byggshoppen och köpt "stolphattar". Körde till blomsterlandet och köpte blommor. På tal om blommor, jäklans va dyrt det är. Hoppas jag får dom att överleva länge.
 
Nu har jag satt dit hattarna och planterat växter på kortsidorna av spaljén. Skall växa blommor på baksidan oxå men det får jag fixa en annan dag. Vi skall även  fylla upp med mer jord runt alltihop men det får Jimmy fixa med grävmaskinen.
Såhär blev det.
2 murgrönor och 1 klematis per sida. Blir nog fint när dom fått växa till sig.
 
Jag har även städat och piffat vår finentré. Det börjat genast kännas lite mer bebott och hemtrevligt nu. Tänk vad lite blommor kan göra. 
 
Har som vanligt agerat taxi åt barnen några gånger oxå. Handlat, städat, tvättat, ja alla de där dagliga sakerna jag pysslar med ni vet.
Fanny är på tjejkväll och Mio lekte med kompis så många körningar blir det när ingen vill hem på samma tid.
 
Vi har även planterat plommonträdet vi fick av mamma. Tog en stund att fixa markarbetet runt omkring där vi tänkte plantera. Tur vi har egen grävmaskin. Tänk va mycket vi använder den varje dag.
 
När barnen hade somnat tänkte jag att det var utmärkt att putsa fönsterna på övervåningen.  Vi har nämligen några fönster som ej är vändbara. Dessa har därför inte blivit tvättade på utsidan än och det har stört mig sen vi flytta in. Sagt och gjort, smidig som jag är klättrade jag ut (genom ett fönster) på taket till amerikanska verandan. 
Tur vi inte har så många grannar för dom hade väl inte trott jag var klok som står på taket vid 22.30 och putsar fönster I månskenet 😂.  Men nu är det gjort och snabbt gick det.
 
 
Om ni kommer ihåg så skrev jag för nån vecka sen att heli var förbi med en present. En hel låda med städgrejer. Ni anar inte hur snabbt, smidigt och lätt allt går när man har rätt utrustning och rätt medel.
Jag har aldrig varit något fan av att tvätta fönster. Ni som besökt mig i gamla huset kan ju verkligen intyga det. Knappt så man såg ut genom dom.
Men sen vi flytta hit så putsar jag nått fönster nästan varje dag. Alltid är det någon som varit och petat med kladdiga händer på rutorna. Heli lärde mig hur proffsen gör, så nu tar det bara nån minut för mig att fixa en sida åt gången. Då känns det inte så betungande. Och kul när det blir bra.
 
Det var min dag i korta drag. I morgon  blir det fullt ös igen så nu ska jag sova. God natt.
emma
2018-06-09 @ 15:10:28
URL: http://nouw.se/islycka

vad fint när det kommer växa helt där :)

Svar: Tack 😊 om jag bara kan hålla dom vid liv så blir det nog bra. 😉
Ingela therese




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0