Grejardag delux

Hej!
Igår var det ju vår nationaldag, vilket innebär att man är ledig. Det i sin tur innebär grejardag hos oss. Ungarna vaknade odräglig tidigt som vanligt. Enda positiva med det är att man får mycket gjort. Redan innan halv 9 hade vi klarat av frukost, kaffe och tvspelande. Så då bar det av till maskinhallen för att snickra lite.
 
Dagens projekt var att fixa ihop en spaljé runt soptunnan. Planen var att jag och Jimmy skulle hjälpas åt att bygga den och sen få den på plats. Barnen hade en helt annan plan. Dom tröttnade efter en liten stund i hallen så då gick jag till lekplatsen med dom och Jimmy fick snickra själv. Utmärkt fördelning idag tycker jag. 
Som det mesta vi bygger blir det rejält. Denna spaljé är inget undantag. Men den lär ju inte blåsa bort i första taget.
 
På förmiddagen kom mamma förbi och hälsade på oss. Efter vi fikat frågade mamma om vi behöver hjälp med något. 😁 självklart tackar vi inte nej till lite hjälp så vi började röja sly. Vi höll på i flera timmar men det syns ju knappt. Man kan säga att vi skulle behöva några fler lediga dagar om vi ska bli klara. Ganska konstigt ändå att sly kan växa så galet mycket trots att det inte regnat på länge. Inget annat vill ju leva utan vatten 🤔.
 
När vi hjälpt Jimmy att lyfta spaljé på plats började vi även röja sly däromkring.
Som ni ser så har gräset fått växa fritt. Hallonbuskarna var meterlånga och björkarna var överallt.
Detta var enda "före bilden" jag hade tagit men ni ser ju hur igenväxt det är.
Här har vi kommit en liten bit.
Mycket kvar men helt klart en förbättring.
Tanken är att man tillslut ska kunna se vårat hus ändå från infartsvägen. Så fort det inte är eldningsförbud längre ska jag såga ner några granar till så det blir mer öppet.
 
Vi fick hjälp av saga 
Felix var glad som vanligt och lekte tittut
 
 
Såhär blev det. Saknas endast hattar till stolparna och blommor som klättrar på spaljé. Får fylla upp med lite jord runtomkring sen oxå. Men visst blev det jättebra (föreställ er med klängande växter runt om).
 
Idag fick katten lite nya blommor oxå
 
Nu ska jag måla en stund medan Jimmy tar ungarna till lekplatsen. Vi ska hämta hem den lilla sandlådan och ställa här tills vi kan använda den stora. 
 
Hej så länge!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0