Ok, nu börjar jag se vårt golv igen

Ok, nu börjar jag känna att jag kan det här med att skruva ihop ikeasaker. Jag har spenderat ytterligare några timmar med skruvmejsel, Ikeas underbara bruksanvisningar, en hiskeligt massa skruvar och prylar. Dom små barnen får ju vara med mig så ALLT man gör tar minst dubbelt så lång tid. Men va sjutton, vem har bråttom lixom. Och tålamod det har man ju i överflöd ändå när man leker med Ikeas plockepinn till möbler.
 
Jag vet en sak som jag saknar i huset just nu.....barngrinden till trappan! Herregud va enveten saga är på att försöka klättra där. Jag sätter dit en tillfällig grind när vi är där, men tösen är ju inte dum, så hon gör allt hon kan för att klättra där ändå. Idag försökte hon klättra på utsidan av trappan istället 😣. Man kan aldrig sluta förvånas av hur kreativa barn kan vara.
 
Jag är nästan klar med hallgarderoben. Ett hyllplan, 2 jackhängare och belysning kvar bara. Så här ser det just nu.
Ja ni ser ju vilken bra hjälp jag får 😂.
Och insidan 
 
Måste ändå säga att jag är positivt överraskad av hur rejäl denna garderoben var. Den är rent ut sagt för jävla skittung på alla sätt och vis. Ett stort as till garderob. Varenda kartong man skulle bära med sig vägde något enormt. Och det blev definitivt inte mindre tungt när man byggt ihop innehållet i kartongerna med varandra. Men va värt det känns nu när den är på plats. Grymt bra förvaring, snygg, praktisk och rejäl. Inte det minsta ranglig. Och dessutom prisvärd.  
 
Vi har börjat med inredningen till garderoben i sovrummet men jag har glömt fota. Får göra det när jag är klar istället.
Som ni ser nedan så har jag liiite saker kvar att sätta upp. 
 
Sen var ju detta bara 1a rundan till Ikea. Vi har ju tvättstugan och övervåningen kvar att handla till. 
 
Det är mycket som ska hinnas fixas på kort tid nu. Framför allt så ska vi ju packa ner allt vi ska flytta med oss. Och sälja sådant vi inte behöver. En hel del kan nog även få gå till hedareds loppis. Tänk vad mycket man samlar på sig som man inte använder. Blir skönt med en ordentlig rensning.
 
Nu säger jag natti natti. Sköt om er.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0