Snökaos och nu händer det grejer i huset.

Vad förvånad jag blev när jag öppnade dörren i morse. Jag visste ju att det snöa (Jimmy var ju ute och plogade), men att det hade kommit så mycket bara under natten.
 
Fick åter igen börja dagen med att skotta sig fram till bilen. Jag är faktiskt rätt kluven när det kommer till det här med snö. På ett sätt älskar jag det. Vem minns inte hur underbart det var när man var liten och det var riktiga snöiga vintrar. Varje vinter hade vi massor med snö. Att leka i snön som liten är magiskt. Men att skotta bort skiten nu när man är vuxen.... inte lite magiskt.
När jag var liten tänkte jag heller aldrig på hur det kommer sig att mina ytterkläder hängde torra å fina, trots att jag lagt dom i en fin blöt hög innanför dörren när jag sist kom in. NU vet jag hur det gick till (sorry mamma för allt extra jobb jag skapa för dig). Och alla dessa kläder som ska tas på alla ungar varje gång man skall gå utanför dörren...det ger inte heller några pluspoäng till vintern.
 
Men samtidigt, jag älskar att mina varn får uppleva en vinter med massa snö. Så som sagt, jag kan inte säga om jag hatar detta vita fluff eller inte 🤔.
 
Idag har snickarna börjat med vår övervåning. Några rum är nu reglade och man kan äntligen få ett litet hum om hur det kommer bli.
 Detta blir Fannys sovrum.
 
Här står Felix i dörröppningen till sitt rum.
 
Ja det blir nog bra det här när allt är klart 😊.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0