Kan det krångla så lär det krångla..

 God morgon.
Idag hänger jag, felix, saga och findus i soffan. Jag har bara sovit några få timmar. Det var självförvållat, Men så värt dagens trötthet.
 
Gårdagen började som en sån där dag, ni vet när allt ska jävlas.
Helt oskyldig och utan aning om att allt man ska ta sig för under dagen, kommer att på ett eller annat sätt ställa till ett problem, som i sin tur kommer ställa till ett problem o.s.v 
 
Jag vaknade, trött men ändå på strålande humör. DET hade inte 2 av 3 barn när jag väckte dem. Jösses, vilket humör. Totalt kaos och lipkalas. Ett konstant bölande. Vad hände där lixom, dom la ju sig tidigt kvällen innan.
Dom var hungriga, ville ha macka och mjölk. Yes jag snabbar på lite extra. Fixar fram frukosten samtidigt som jag borstar håret och packar min lunch. Multitasking delux, känner mig ändå tillfreds att vi kommer hinna med morgonen ändå. 
Japp, i min tro att nu är alla nöjda och glada börjar jag plocka bort frukosten. Jösses vilken miss enligt den minsta i familjen. Tjoff så hade resterna av mackan flygit över halva köket. Givetvis studsande rakt i bröstet på mig. Såklart med kladdiga sidan mot tröjan.
Irriterad inser jag att jag inte kommer hinna byta kläder så ..ja jag får väl ta ett djupt andetag och hoppas på att ingen kollar mig i brösthöjd 😉.

I alla fall, efter mycket gnäll kom vi ändå iväg till dagis/skola. Vi kommer fram till dagis och huxflux gick dom från att vara små monster till att bli överglada änglar som sprang in. 
Skönt ändå att det vänder fort. 
Snabbt vidare till jobbet. Snubblar på väg in och gör en danskskalle rätt in i ytterdörren. Huvet höll, rutan höll och redan där börjar jag ångra att jag inte låg kvar i sängen istället.
 
Ja sen kan man väl säga att resten av arbetsdagen fortsatte lite likadant. Murphys lag passar ganska bra in i sammanhanget... "Om något kan gå fel kommer det förr eller senare att göra det."
 
Hämtade på dagis. Sagas glada humör, försvann så fort vi satte oss i bilen. Fullt lipkalas IGEN. Fort hem, ur med barnen. Ska montera ur barnstolarna, klämmer fingrarna. Får ett bryt när spännet vägrar lossna. Saga står på trappan å bölar. 
Äntligen lossnar skiten och stolarna åker snabbt ur. Fram med dammsugaren, rensa bilen, in med dammsugaren igen och NU var jag redan rejält försenad. 
 
Men med is i magen (eller påbörjat magsår) var det dax att fixa iordning mig. Vi skulle ha kickoff med jobbet. 
Fixa håret, fixa sminket, fram med jeansen som jag tvättade igår. Hoppa i kläderna snabbt som attans. Kollar spegeln lite lätt så allt "sitter som det ska". Blir förvånad, måste kolla igen och igen vad sjutton är det jämte ena bakfickan? Jo men visst fan har byxorna gått sönder i tvätten. En ca 7cm lång reva över halva skinkan. 😂
Jaha krångla av brallorna igen. Fram med ett par andra (något för tjata) jeans. Efter lite akrobatiska övningar kom dom på. 
 
Inte helt så taggad längre kom jag iväg. Hämtade upp A och iväg till förfesten. Efter denna dagen var min känsla att kvällen  förmodligen skulle bli rätt krävande. Jag menar, med dagens tur kan ju vad som helst hända när man skall bowla och shuffla.
 
MEN kvällen blev så bra! Jag kan knappt minnas när jag hade så kul sist. Jag har verkligen många roliga och härliga arbetskamrater. Vi åt, bowla, shuffla och skrattade i flera timmar. Sen blev det dansgolvet på nattklubben fram till halv 2. Hur kul som helst. Körde hem tjejerna och landade hemma halv 3. 
 
Trött och sliten idag men ändå så nöjd.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0