De senaste dagarna.

Hej på er. Hur har ni det?
 
Jag har tagit sportlov med barnen och det är en fantastisk lyx. Dom ger mig många grå hår och testar mitt tålamod om och om igen. Men när man inte jobbar så kan jag hantera det på ett helt annat sätt. Denna möjligheten att vara med dem är magisk. Jag tänker ta tillvara på det till max. 💖
 
Tänk bara att få hänga med denna pajsen 😜.
 
 
I lördags hittade saga några av mina gamla dockor hemma hos mamma. Hon kånkade runt på den här stora större delen av kvällen. Den är ju nästan lika stor som henne.
 
 
Söndagen försvann i en himla fart. Tränade vet jag att jag han med men sen sa det poff så gick den dagen oxå.
 
Igår åkte jag, barnen och mormor till badhuset i Ulricehamn. Som dom älskar att bada! Inga sura miner då inte (förutom när dom halkar och slår sig då). Visst är det konstigt. Jag säger till mina barn varje gång. Ta det lugnt, spring inte för då halkar man. Varje gång springer dom, och mycket riktigt så halkar dom. Man kan ju tycka att dom borde lära av sina misstag, men icke när det kommer till småspringande i badhus.
Överlag var vi alla väldigt nöjda ändå och det blev en lugn och skön kväll.
 
Överlag vill jag helst vara själv i köket när jag lagar mat. Saga har ju inte alls förstått det. Fanny har ju hon oxå en förkärlek till att sitta där just när jag är där. Och nu har då även katten hittat en ny favoritplats.... blir rena hinderbanan att laga mat och ett under om man inte slår ihjäl sig.
 
 
Mio har tjänat ihop till ett tvspel härom dagen. Han var så lycklig att han inte släppte spelet på hela kvällen. Inte ens när det behövde laddas.
 
Mio åkte med mormor hem igår så vi var en mkndre här hemma idag. Tänk att det gör så stor skillnad. Blir tomt direkt. När vi har fler bara  här så känns det inte nån nämvärd skillnad. 4 barn  eller några fler märks inte MEN så fort någon inte är hemma, jösses vad tomt.
 
I övrigt lever vi i buggkaoset. Snickarn har varit här. Rörmokaren lika så. Tar ju lite tid då varje nytt moment måste torka innan man kan göra näst. Men det går frammåt. 
 
Även min träning går frammåt. Gör så många pass jag hinner och livet lunkar på. Jag känner att jag blivit mycket starkare. Det märks på antalet kg och repetitioner jag kunnat öka. Bara att fortsätta åt rätt håll nu. 😊
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0