Renovering och översvämningar....

Hej. 
 
Ni som följt mig ett tag vet ju att snickarna vi anlitade för övervåningen även lyckades förstöra vårat nya badrum på undervåningen. Detta hände knnan vi ens hade flyttat in i maj. Detta blev ett försäkringsärende (på hans sida). Det har dragit ut på tiden då "firman" valde att mer eller mindre göra sig okontaktbara för både oss och försäkringsbolaget. 
 
Men nu har vi löst den ekonomiska biten med försäkringen och de ersätter skadorna firman åsamkat. Tyvärr har den fotomattan vi har på väggarna utgått ur sortiment så vi kommer inte kunna få ett likadant badrum som vi hade. Ni kan ju tänka er hur nöjd jag var över det. Efter ALLT krångel som otb bygg har åsamkat oss så behövdes det inte jättemycket motgångar för att mitt tålamod skulle ta slut.
 
Hur som helst. Igår påbörjade vi rivningen av vårat nya badrum.
 
 
 
Ja vi säger bye bye till vårt fina badrum. Lägger bitterheten bakom oss och blickar framåt. Det nya badrummet blir nog bra det oxå.
 
Allt smältvatten har gjort att bäcken blivit mer än översvämmat. Grusvägen är nu översvämmad. En stor del har runnit bort så vi kommer få fixa vägen till våren. Tur att vi får lite mer att göra så vi inte blir sysslolösa 😂.
 
Alla dessa träden brukar normalt sett inte stå i vatten.
 
I somras var det brist, nu är det överflöd av det istället.
 
Vad gjorde vi mer igår? Jag tränade, barnen lekte, mio var på kalas, vi firade svågern och avslutade kvällen med kalas i viskafors. En bra dag helt enkelt.
 
Hoppas söndagen blir minst lika bra.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0