Denna helgen var behövlig på så många sätt.

Jimmy har ju då fyllt jämt. Egentligen fyllde han år förra helgen och då hade vi planerat en hemlig överraskning åt honom.
 
Av mig fick han en barnfri helg i gbg. Det har vi haft hela denna helgen. Jag hade fixat så vi båda var lediga i fredags. Först åkte jimmy med mio till optiker på förmiddagen. Mio berättade häromdagen att han inte ser helt bra ibland på höger öga. Vi tycker även att han klagar på huvudvärk lite då och då. Våra misstankar stämde. Han ser inte dåligt hela tiden men ögonen blir överansträngda ibland. Så om 2 veckor kommer hans glasögon.
 
Dessa valde han. Visst är han så fin. Tänk att han snart ska fylla 9år. Han har blivit så stor 💕.
 
Efter optikern tvättade vi av bilen lite snabbt. Packade bilen full av kids och väskor. Lämnade av 3barn hos mormor. Fanny var kvar hemma hela helgen ihop med en kompis. Dom fick passa djuren och ha lite egentid. Sedan åkte vi raka vägen ner till gbg. Vi bodde på Clarion post hotell. Det var bra tyckte vi. Frukosten var mycket bättre än Scandic Hotel. Personalen var supertrevliga, absolut inget att klaga på där.
Var egentligen bara 2saker som inte riktigt föll mig i smaken.
1 dom hade inget eget garage utan man fick parkera i 5an huset. Det känns ju inte jättetryggt att lämna sin bil där i 2dygn. Men det gick ju uppenbarligen bra, ingen hade snott fälgarna och bilen stod kvar orörd.
Och sen hade dom aningen dåliga öppetider på sitt gym. Öppnade först kl.10.30 på lördagen och sedan stängt söndag. Är inte det lite ovanligt. Jag har aldrig varit på ett hotell som inte har öppet sitt gym från kl7 alla dagar. 
 
Sen vet jag att massor av er kommer säga att jag är jobbig som envisas med å träna när vi är iväg. MEN vi har alla olika behov och vanor. Jimmy gillar att sova på förmiddagen betydligt mycket mer än vad jag klarar av. Så efter att vi ätit frukost brukar han slöa en stund och eftersom han tycker jag är aningen "creepy" om jag ligger och stirrar på honom när han gör det...så har han inget emot att jag tränar en stund. Men det blev en lång väntan när gymmet inte öppna förrän 10.30 och vi åt frukost redan vid 8 tiden.
 
 På fredagkvällen åt vi på olearys. Det var så himla gott och trevligt. Och det här med att ställena slutar servera vid 20tiden passar oss bra. Då kan man gå till hotellet tidigt å kolla film utan att få dåligt samvete för att man är tråkig.
 
Vad har vi mer gjort i helgen 🤔. Jo vi har shoppat, ätit, promenerat, shoppat och ätit igen. Och något som ALDRIG händer hemma....druckit alkohol på dagtid. DET skulle aldrig hända för mig om vi varit hemma. Visst att jag kan dricka nått glas på kvällen nån gång men inte mer. 
 
Sedan konstaterade vi en sak. Fy vad vi saknar våra kids när vi är ifrån dem. Jag var nästan lipfärdig vid lunchtid på lördagen och då hade vi inte ens varit ifrån dem 24h. Blev inte bättre när vi helatiden råkade påminna varandra om barnen genom att ex säga att mio hade älskat att vara med och äta hamburgare på tugg. Fanny hade älskat restaurangen vi åt på igår. Vilket förresten var blackstone steakhouse. Vilket ställe! 
 
Man väljer helt enkelt tillbehör, 2såser och kött. Sedan får man en sten som är ca 400g varm. Där på tillagar man sitt egna kött. Det blev så gott. Tycker ni skall prova. 
 
Sammantaget har den här helgen varit väldigt bra. Vi har ätit och shoppat mer än nödvändigt. Sovit så mycket.  Och vi som par har verkligen behövt denna tiden. Att bara kunna få prata och umgås ifred. Inget annan som behöver vår uppmärksamhet.
 
Barnen har ju haft det fantastiskt bra hos mormor. Stort tack för att ni alltid ställer upp 💕 .



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my story

Roddar livet med fyra barn, jobb som arbetsledare, träning och allt därtill. Älskar att hålla mig aktiv och rastlösheten är alltid nära ✨

RSS 2.0